dinsdag 17 september 2013

Honinggeitenkaas quiche met spekjes

De laatste tijd heb ik erg lange dagen op school. Vaak ben ik niet eerder dan 19.00 thuis. Op zo'n dag red ik het niet op 2 broodjes kaas, dan heb ik zin in wat stevigers, iets meer. Vandaar dat ik deze week schrijf over lunch voor onderweg. Het moet makkelijk mee te nemen zijn, goed vullen en het moet vooral koud gegeten kunnen worden.
Ik begin deze week met een quiche. Het fijne van deze quiche is dat hij ook 's avonds lekker is, de restjes neem je daarna gewoon mee naar werk of school. Je hoeft niet eens een vork mee te nemen!
Hier is het recept:


Honing-geitenkaas quiche met spekjes:

Ingrediënten:
- +/- 7 plakjes bladerdeeg (Afhankelijk van de ovenschaal)
- 250 ml slagroom
- 4 eieren
- Handje spekjes
- 125 g honing geitenkaas
- 3 lenteuitjes
- Tijm


- Laat de plakjes bladerdeeg ontdooien
- Verwarm de oven voor op 180 graden
- Bedek de ovenschaal met de plakjes bladerdeeg, Snij er een paar kleine gaatjes in
- Zet de ovenschaal 10 min. in de voorverwarmde oven
- Snij ondertussen de lenteui in kleine stukje
- Bak de spekjes heel even aan
- Doe de eieren en de slagroom in een mengkom, klop dit tot een mooi egaal mengsel
- Voeg de lenteui, spek, en tijm toe
- Haal de ovenschaal uit de oven en verkruimel de geitenkaas over de bodem
- Voeg nu het slagroom ei mengsel toe aan de ovenschaal en zet het voor 20 min in de oven
- Kijk of de quiche klaar is door er met een vorm in te prikken, het moet niet meer nat zijn.


Tip: Wil je de quiche de volgende dag mee nemen? Laat de quiche eerst goed afkoelen voor je het in een bakje stopt, anders wordt hij slap.

Eet smakelijk :)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten